Clara Gustafsson



mitt år 2012

2013-01-06 @ 17:02:44 i
Jag gör ett sånt här inlägg. Det tycker jag är en bra idé. Ps, Januari-April fotade jag mest tråkiga bilder, macro och sånt. Så här har ni Maj-November. Varsegoda.
 
 
MAJ
 


1,
 erica joel felix y moi 2, kajsa und cornelia 3, hilda erica joel cassie 4, fläderstaven & erica eller erica & fläderstaven OR THE ELDER WAND dun dun

Valde dessa cuz klassresan var bättre än restrerande bilder jag tog i Maj och it were the best time of my life. 1 natt 2 dygn minus 4h tillsammans med 6b. Awesome. Verkligen jättebäst kan inte riktigt förklara hur bra det var men alla ni där ute som väljer att inte åka på klassresa, vad tänker ni med?????? Börja samla och åk. Planerar ännu en om 2,5 år ehe. Men det var asnice. Buss Paddan Nordstan Lasergame Bada Sova Universeum Liseberg Buss. 

JUNI 



Juni. Jag slutade skolan och lämnade mellanstadiet bakom mig. Skönt var det, men tragiskt. Heh. Tog mest macrobilder. Vi hade fått upp poolen (2) som Thea och William badade i jämt. Jag var väl i några gånger med, för all del. Sen gjorde jag, Erica och Ericas syster Sara ett tappert försök till en ballongfotografering som slutade med att hälften av ballongerna sprack. 

JULI



1 & 2, öland 3, grekisk natt 4, sara när hon försöker flyga drake 5, rhodos

Jag var på Öland i Ericas sommarstuga i några dar, och fotade väg efter väg. Vi gick runt på ställen vi inte varit förut och köpte glass som galna. Blåste gjorde det också, så vi försökte flyga drake ett par gånger, vilket gick mindre bra. Från mitten av Juli åkte jag med min familj, kusiner och faster till Rhodos på återbesök på samma hotell vi var på 2010, i två veckor. Dagarna där spenderades med en omgång feber och en omgång öroninflamation, verkligen skitkul. Dagarna mellan det snorklade jag mest, såg fiskar jag aldrig sett förut, och hittade snäckor och koraller så att vi hade en hink full sista dagen. De sista dagarna av Juli, när jag kommit hem igen spenderade jag i stockholm och träffade Rebecka för första gången.

AUGUSTI



1, en av alla photoshopade gagarelaterade bilder 2, instagrambild från konserten 3, bara för att det är fint 4, en av mina böcker, terry richardsons bildalbum från monsterball tour  
 
Tänker faktist ha två delar av Augusti, vill dela med mig om allt med Gaga att göra - samtidigt som jag vill visa vanliga bilder från Augusti.
Men, Augusti var månaden jag såg Gaga för första gången. Hoppas inte heller att det blir den sista. Skulle kunna ha mycket fler gagarelaterade bilder med i bloggen men nä tror inte många anser det som något intresse att se bilder. Älskar Gaga totalt och hon utgör en stor del av musiken i mitt liv och tack gud för det. 
 
 
OKTOBER



1, felix 2, erica & felix 3, anton & ericas fötter 4, moi
 

Oktober. Jag var ute ett flertal gånger med dessa över + några till och fotade. Tog dock inte så mycket foton med min kamera, använde mest felix för att den är bättre. 
 
NOVEMBER
 

 
Experimenterade en massa med ljus och långa slutartider. Använde ficklampor i mörka rum och långa slutartider, tog oskarpa kort på min stickade glittertröja vilket blev nästan bokeheffekt, och använde såpass långa slutartider så att jag fick med lampan på bild fyra, men inget runtomkring. 

Legg igjen en beskjed!